بخش بازرگانی ، حوزه های مختلفی را در جنبه های داخلی و مرتبط با تجارت خارجی در بر می گیرد . سیاست های اتخاذی در این بخش می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر بخش های تولیدی داشته باشد. از سویی دیگر نظام توزیع و قیمت گذاری نیز می تواند بر بازار و مصرف کنندگان اثر گذار بوده و در نهایت رفاه جامعه را تحت تاثیر قرار دهد .
بخش بازرگانی را می توان موتور محرکه یک اقتصاد و به عنوان مولفه اثر بخش و تاثیر گذار در تمام بخش های قابل تجارت تلقی کرد .
هر چند در فضای کسب و کار یک کشور شاخصه های متعددی مطرح است که هر یک در جای خود مهم به شمار می آید با این حال بخش تجارت خارجی را می توان انعکاس شرایط رونق و رکود در اقتصاد دانست و بروز مشکل در این بخش را به معنای وجود مشکلاتی در کارآیی سایر بخش ها تلقی کرد .
دریافت فایل در ادامه مطلب